Media och nyheter inom event, försäljning samt tankar om varför media älskar män mellan 17-29 år och ensamma kvinnor i åldern 22-34 och varför hallontårta inte finns på hemköp.

söndag, november 05, 2006

Tonfisk i tunnel

Blir man glad eller arg?
Tonfisk i burk med eller utan tomatsås?
Ja allt detta och mycket mer kan du läsa om lite senare, men först - anställningsintervju, hur kul är det - man skall bejaka, lyfta, vrida och bara vara bäst, men om man inte är bäst utan bara bra, vad gör man då? Kosmetiskt utförande i tal och skrift är ett tips och våga vara sig själv, jag själv lyckades både pricka in dålig hårdag och dålig kattdag på en och samma dag, lätt behårad och med ett hår som såg ut som attan stövlade jag in på RFSL:s HK, sa hej, fick en kaffe och så började intervjun, tänk om bara valt att vara mer påläst eller mindre nervös. Hoppas det de gillade mig, jag älskar mig själv iallafall.

Tonfiskens vara eller inte vara utan rabattkupong, tja tunnebanan i rusningstrafik kan göra vem som helst närgången, där står man ihoppackad, ensammen och övergiven men ändå så nära att man kan känna dess andedräkt och även andra vitala delar, man står där lagom upphetsad och närgången och hoppas den där snyggingen skall komma närmre. Är det våldtäkt att vilja känna hans bakdel ofrivilligt komma intill?
Jag står där, bakom och ensammen.

Ja, men herregud hela modeeliten stod där omkring mig, på mig och runt omkring, den ena mer vältränad än den andra och alla står inom 5 meters räckvidd. "Se upp dörrarna stängs" rösten ekar, jag blickar uppåt för att se dörrarna stängas, istället kommer killen bakom mig tätt inpå. Herregud, tänk att det är så billigt att åka tunnelbana, det är juh rena rama marknaden för en sådan som mig. - Hej mamma, nä jag kan inte prata nu, ringer dig när jag kommer hem. Killen slår av mobilen, han suckar. Jag tar ett steg åt vänster, ett åt höger, gungar försiktigt, trampar någon omedvedet på foten. -Förlåt, säger jag hest, killen tittar upp med ett uttrycktslöst ansiktsuttryck. Let´s dance är inget mot stockholms lokaltrafik, här buggas det, och alla i en salig röra - jag kikar runt och undrar vart kishti är. Vänatr på mina poäng. - Nästa Gamla Stan, det ekar och luktar konstigt. Men den sexuella närvaron är nära, stockholm underbara stockholm. Dörrarna går upp, mer sill väller in på tåget och vi packas ihop och etiketten sätts på med den välbekantan "se upp", här kommer ett skepp lastat, - med vaddå? Ett skepp med tonfisk i en salig röra.Tack SL och tack stockholm stad, 4 kuponger fattigare, en upplevelse rikare och nu förstår jag varför folk springer till tunnelbanan och nedför rulltrappan. Det är orgier ni gillar, orgier i röst, sillar och dofter. Underbara SL, underbara, underbara er.