Media och nyheter inom event, försäljning samt tankar om varför media älskar män mellan 17-29 år och ensamma kvinnor i åldern 22-34 och varför hallontårta inte finns på hemköp.

tisdag, november 14, 2006

Varumärke: Sverige


Varför skall sverige vara så svensson?

Vi är ett rikt land på alla sätt, våra lagar är för det mesta föredömliga, vi agerar rätt mot mänksligheten och är faktiskt ganska schyssta mot miljön - men varför varför har vi inte rätt att använda och stärka vårt eget varumärke Sverige?

Här kommer mina funderingar kring mitt Sverige
  • Varför använder vi inte vikingar mer i vårt firande? Vikingafestivaler, brutala fester där svenskheten får stå vid sidan om där vi ordnar vikingatåg, karnival och yra i dagar - men med amerikanskt mått mätt, stort, mycket och så lite nationalistisk anda.
  • Varför är fäboden så pass liten? Låt det gamla dalarna ståta med jäntor och fäbodar, bygg ett sverigeland - med attraktioner, en sverigeorkester som spelar och låt midsommar bli internationell, vem vet hur små grodorna låter på tyska.
  • Vackra blonda svenskar - ja varför inte använda något vi har i överflöd? Nu säger jag inte att vi borde slänga ut våra blonda kvinnor och skänka dem till tyskarna och amerikanerna - gud vet vad det skulle bli för blandning, men ett som är säkert, det de kan uttala och talar om i amerika om Sverige är våra blonda kvinnor och smorgosbord.

Vi Svenskar borde lägga mer krut på att få hit folk och låta folk tro att vi brutala vikingar som snyltar öl och sover i fäbodar efter vi mumsat på det svenska smorgosbordet med en blond kvinna vid vår sida, eller vänta nu - vissa saker gör vi redan.